12 اکتبر2022 - یک تیم تحقیقاتی از مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، یک مطالعه چهار ساله را طراحی کردند که در آن داده‌های فعالیت و سلامت بیش از 6000 شرکت‌کننده که حداقل 10 ساعت در روز از ردیاب فعالیت بدنی پوشیدنی استفاده می‌کردند، تجزیه و تحلیل شد.

این مطالعه میزان بروز بیماری‌های مختلف را در میان جمعیت عمومی با شرکت‌کنندگان در این مطالعه که از Fitbit استفاده می‌کردند، مقایسه کرد.

محققان وضعیت سلامت و سبک زندگی شرکت کنندگان را طی چهار سال از سال 2018 تا 2021 ثبت کردند.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که 8200 قدم پیاده روی در روز، معادل 4 مایل در روز یا بیشتر، از فرد در برابر چاقی، آپنه خواب، بیماری ریفلاکس معده به مری و اختلال افسردگی ماژور محافظت می کند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان داد که افراد دارای اضافه وزن می‌توانند خطر چاقی را تقریباً به میزان دو سوم (۶۴درصد) کاهش دهند، اگر گام‌های روزانه ی خود را از ۶۰۰۰ قدم به ۱۱۰۰۰قدم افزایش یابد.

این تحقیق نشان داد که با افزایش تعداد گام های برداشته شده، خطر ابتلا به اکثر بیماریها کاهش می یابد. با این حال، زمانی که شرکت کنندگان 8000 تا 9000 قدم در روز راه رفتند، خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع 2 در آنها کاهش نیافت.

شرکت کنندگان در این مطالعه از 41 تا 67 سال سن داشتند و اکثریت آنها سفیدپوست (84٪)، زن (73٪) و دارای مدرک دانشگاهی (71٪) بودند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که در حالی که تحقیقات بیشتری در یک جمعیت متنوع و نماینده ی اکثر جمعیت عمومی مورد نیاز است، این یافته ها از نسخه های شخصی سازی شده ی سبک زندگی پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، اشاره شد که افرادی که از ردیاب فعالیت بدنی Fitbits استفاده می کردند، نسبت به بزرگسالان معمولی فعال تر هستند.

این تحقیق در Nature Medicine منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2022/oct/study-finds-getting-8200-steps-a-day-reduces-risk-of-high-blood-pressure-sleep-apnoea-and-depression.html